مدل سازی سریع با اشیای ابتدایی در 3ds Max
۱۳۹۵-۰۸-۲۳ساخت فایل پروکسی اشیا (جانشین) برای موتور رندر VRay در 3ds Max
۱۳۹۵-۱۰-۲۴رسیدن به افکت کاستیک با نورپردازی و تنظیمات مناسب موتور رندر VRay در 3ds Max
هدف این آموزش، شرح فن ساخت سریع افکت کاستیک (Caustics) با پلاگین VRay در 3ds Max است. کمپانی chaos در وبسایت رسمی خود در مورد Caustics توضیح داده است. در این نوشته چگونگی دستیابی به افکت نشان داده شده در شکل روبرو را خواهید خواند.
1- برای مدل سازی شی آب از یک صفحه ساده استفاده شد. همچنین با افزودن ویرایشگر Noise امکان ایجاد اعوجاج سطحی بدست می آید. در پایان با ویرایشگر Shell به سطح آب ضخامت 5 سانتیمتری داده شد.
2- از VRaySun به عنوان منبع نور استفاده شد. در نظر داشته باشید که سمت قرار گیری هدف خورشید و همچنین شعاع انتشار فوتون ها مناسب باشند (شکل زیر را ببینید). همچنین نور را انتخاب و کلیک راست کنید و سپس وارد V-Ray Properties شوید. در آنجا نیز شدت Caustics و همچنین میزان کیفیت آن را می توان مشخص کرد (Caustics subdivs).
3- در پنجره تنظیمات رندر (Render Setup) گزینه Caustics فعال شد و با همان تنظیمات پیش فرض، رندر از صحنه گرفته شد.
4- پیش از گرفتن رندر نیز می توان از عنصر VRayCaustics بهره برد. به همین سادگی می توان شدت کل کاستیک صحنه را بالا یا پایین برد (multiplier). در پایان این لایه را به راحتی در فوتوشاپ با لایه اصلی ترکیب کنید.
5- متریال آب نیز مانند تصویر کنار آماده شد. گزینه Affect shadows برای آب غیر فعال باقی ماند.